چند راهکار اساسی برای تمیز کردن مایکروویو و سولاردام

تمیز کردن و چربی زدایی مایکروویو و سولادام بازار شوش تهران

تمیز کردن مایکروویو کار پیچیده ای نیست. برای همه ما پیش آمده که برای یکبار هم شده با بوی سوختگی و گندیدگی در مایکروویو یا انفجار مواد غذایی در مایکروویو یا سولاردام مواجه شویم. مثلاً دریک اتفاق نادر شاهد بودم فردی تخم مرغ پوست کنده آبپز را سعی داشت در مایکروویو گرم کند. حدس می‌زنید چه اتفاقی رخ داد؟ بله تخم مرغ منفجر شد و به همه قسمت‌ها چسبید. خنده‌دار است اما تنبلی خیلی از ما را به دردسر می اندازد.

حالا اگر شما هم قصد تمیز کردن مایکروویو یا چربی زدایی و از بین بردن بوی بد و سوختگی از مایکروویو خود دارید، مطالعه این نوشته را از دست ندهید.

هرچند وقت یکبار مایکروویو را تمیز کنیم؟

پس از سوختن یا انفجار مواد غذایی، مایکروویو یا سولاردام خود را در اسرع وقت تمیز کنید. پس از هر بار استفاده، باید مایکروویو را برای هرگونه پاشیده شدن یا ریزش که ممکن است بعداً بسوزد، بررسی کنید و بلافاصله آنها را تمیز کنید. اینجا چند روش تمیز کردن سریع و عمقی مایکروویو و از بین بردن بوی سوختگی از مایکروویو را به شما توصیه می کنیم.

برای تمیز کردن مایکروویو به چه موادی نیاز داریم؟

لیمو ترش

جوش شیرین

سرکه سفید مقطر

مایع ظرفشویی با چربی گیر

اسفنج

زغال چوب فعال

1/2 فنجان تفاله قهوه

1 تا 2 فنجان خاک گربه بدون عِطر

چگونه مایکروویو را برق بیندازیم؟

اولین قدم برای از بین بردن بوی سوخته در مایکروویو تمیز کردن کامل دستگاه است. یعنی شما پس از هر بار استفاده بهتر از دستگاه را تمیز کنید تا در مراحل بعدی استفاده بوی سوختگی و بوهای بد بیشتر و بیشتر نشوند.

تمیز کردن مایکروویو یا سولاردام با بخار آب و سرکه

سرکه سفید مقطر یک خنثی کننده بو طبیعی و یک پاک کننده موثر است.یک فنجان سرکه سفید مقطر و یک فنجان آب را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید. سپس کاسه را در مایکروویو قرار دهید تا محلول به جوش آید. مایکروویو را خاموش کنید و اجازه دهید بخار برای حداقل پنج دقیقه قبل از باز کردن درب اثر خود را بگذارد. سپس یک پارچه میکروفیبر را در محلول سرکه آغشته کنید و داخل دستگاه بکشید تا مرطوب شود.تمام سطح مایکروویو را با پارچه پاک کنید و مرتباً آن را بشویید.

نظافت مایکروویو با لیمو ترش

در این شیوه نیز همان مراحل سرکه را انجام بدهید فقط اینبار به جای سرکه از برش های لیمو ترش اسفتاده کنید. برش های لیمو را به دو فنجان آب اضافه کنید. جازه دهید داخل مایکروویو به نقطه جوش برسد و سپس با بخار لیمو مایکروویو را تمیز کنید.

اسپری پاک کننده مایکروویو

اگر مایکروویو به شدت با مواد غذایی پاشیده شده و سوخته آلوده شده است، قبل از اینکه بتوانید بوهای سوخته را از بین ببرید، باید آن را از عمق تمیز کنید.سرکه سفید مقطر رقیق نشده را در یک بطری اسپری بریزید و نواحی به شدت کثیف داخل مایکروویو را اسپری کنید.

تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین

سپس جوش شیرین را روی مناطق آلوده بپاشید و صبر کنید تا کف کند.از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای تمیز کردن مواد غذایی گیر کرده استفاده کنید. جوش شیرین به عنوان یک ساینده ملایم عمل می کند.

از اسفنج استفاده کنید

اگر بعد از مراحل بالا موادغذایی داخل مایکروویو از بین نرفت از یک اسفنج مرطوب برای از بین بردن موادغذایی استفاده کنید و سپس در پایان پارچه ای را با سرکه سفید مرطوب کرده و داخل دستگاه بکشید تا حسابی پاک و ضدعفونی شود.

تمیز کردن صفحه گردان مایکروویو

اگر مایکروویو شما صفحه گردان دارد، آن را در سینک با آب داغ و مایع ظرفشویی حاوی چربی‌گیر تمیز کنید. همچنین می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

واشر یا درزگیر اطراف در را با پاشیدن مقداری جوش شیرین روی یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروویو و سولاردام با سرکه

برای تمیز کردن درب بیرونی، دستگیره و پانل کنترل مایکروویو محلولی از آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سپس به قسمت‌های مورد نظر محلول را اسپری و با دستمالی بدون پرز تمیز کنید تا ردی باقی نماند.

چگونه بوی سوختگی مایکروویو را از بین ببریم؟

اگر بعد از تمیز کردن کامل و عمقی مایکروویو هنوز بوی سوختگی به مشام می‌رسد، یکی از این روش‌ها را امتحان کنید. صبور باشید، مدتی طول می کشد تا این محصولات بوها را جذب کنند.

بوهای سوخته را با جوش شیرین جذب کنید

یک جعبه یا کاسه جوش شیرین را داخل مایکروویو قرار دهید.در را ببندید و اجازه دهید جوش شیرین حداقل یک شب داخل مایکروویو بماند. چند روز بهتر است تا بتواند بوها را جذب کند. یک یادداشت روی دستگاه بزنید تا به کاربران دیگر یادآوری کند که جوش شیرین را قبل از استفاده از مایکروویو خارج کنند.

از زغال چوب فعال برای جذب بو استفاده کنید

یک کاسه زغال فعال را که در اکثر فروشگاه های حیوانات خانگی موجود است، در مایکروویو قرار دهید.در را ببندید و اجازه دهید چند روز یا تا زمانی که بو از بین برود، داخل دستگاه باقی بماند.

از خاک بدون عطر گربه استفاده کنید

خاک گربه بدون عطر را به یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو اضافه کنید و آن را برای چند روز در مایکروویو قرار دهید. در صورت استفاده از مایکروویو حتما کاسه را بردارید.

از بین بردن بوی بد مایکروویو با پودر قهوه

از تفاله قهوه تازه برای جذب و پوشاندن بوی سوختگی داخل مایکروویو یا سولادام استفاده کنید.کاسه را در مایکروویو قرار دهید، در را ببندید و وقتی بوها از بین رفت آن را بردارید.

نکاتی برای پیش گیری از کثیف شدن مایکروویو

1-بعد از سوختن چیزی، مایکروویو را با بخار آب و سرکه یا تکه‌های لیمو تمیز کنید.

2-همیشه روی غذاها را با حوله کاغذی، بشقاب کاغذی یا پوشش مایکروویو بپوشانید تا مانع از پاشیده شدن غذا شود.

3-فقط از ظروف مایکروویو استفاده کنید. ظروف مایکروویو را از اینجا تهیه کنید.

4-از ظروف یک بار مصرف یا ظروف دیگر برای گرم کردن غذا استفاده نکنید.

5-از حرارت دادن غذاهایی که ممکن است منفجر شوند مانند فلفل تند، میوه های کامل یا تخم مرغ اجتناب کنید.

لطفا در صورت رضایت از این مطلب یا ارائه راهکارهای دیگر در بخش نظرات همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *