راهکار جادویی از بین بردن جای لک نوشیدنی روی لباس و فرش

از بین بردن جای لک لباس

چطور جای لکه را از بین ببریم؟

من عاشق لباس‌های رنگ روشن هستم. شاید به همین دلیل وقتی قرار است برای فردی لباس بخرم سفید یا رنگ‌های شاد اما ملایم را ترجیح می دهم.
اوایل یکی از روزهای تابستانی و در آخرین بازارگردی که داشتم، برای همسرم یک تیشرت روشن خریدم. به نظرم رنگ‌های روشن و پاستیلی به هر رنگ پوستی می آیند. وقتی به خانه آمد و دوش مختصری گرفت، از تیشرت رونمایی کردم. با دیدن تیشرت چشم‌هایش برق افتاد و به تن کرد. همه چیز خوب به نظر می رسید. سایز و قد و اندازه مناسب بود. خوشحال بودم که نیاز به تعویض ندارد.

چند روز بعد به یک مهمانی دعوت شدیم و همسرم همان تیشرت جدید را به تن کرد. کمی نگران شدم چون او استاد افتتاح لباس‌های نو با ریختن خوراکی روی آن است. مهمانی زیبایی بود و لحظات خاطره انگیزی را پشت سریز می گذاشتیم که آن اتفاق رخ داد. همسرم با لذت در حال سر کشیدن نوشیدنی توت فرنگی خود بود که ناگهان چند قطره آن را روی تیشرت خود ریخت.

لباسی که افتتاح شد

همان‌طور که انتظار داشتم لباس نو افتتاح شد. به سرعت به چهره ام نگاهی خجالت زده انداخت تا واکنش مرا ببیند. لبخند زدم و به سرعت در اینترنت جست‌و‌جو کردم چگونه جای لک را از روی پیراهن ببرم؟ در ادامه با نکته‌ای مواجه شدم که راه حل همان ماده‌ای بود که برای تهیه موهیتو از آن استفاده می شود. آب لیموی تازه. ظاهراً اسیدیته آب لیمو به تجزیه آب توت کمک می کند.

از آنجایی که لیمو روی میز بود به سرعت آب آن را گرفتم و از همسرم خواهش کردم که تیشرت را دربیاورد. یک لباس از دوستش گرفت و من به سرعت دست به کار شدم. به نظر عملیات موفق آمیز بود و رنگ صورتی با آب لیموی تازه رنگ باخت.

شاید این تابستانی ترین و غیرمنتظره ترین لکه گیری بود که تا کنون تجربه می کردم.

مواد لازم لکه بر که در خانه همه هست

شما باید از مقداری آب لیموی تازه یا لیمویی که به دو نیم تقسیم شده، یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی، تعدادی دستمال کاغذی سفید و آب سرد استفاده کنید. اول دستمال کاغذی را روی جای لک قرار دادم تا بدون فشار بخشی از رنگ لکه را به خود بکشد.
حالت ضربه‌ای زدن دستمال کاغذی روی لک، فرایند انتقال را سرعت می بخشد. دستمال کاغذی مثل اسفنجی که آب را به جان می‌گیرد، کار مکش لکه را انجام می دهد. فقط نباید در این فرایند دستمال کاغذی را روی لک فشار دهید.

از بین بردن جای لک با آب لیمو

بعد آب لیمو را روی لکه فشار دادم.نه خیلی زیاد البته. در حدی که لکه در آب لیمو اشباع شود.سپس 5 دقیقه صبر کردم و منتظر شدم تا اثر کند. بخشی از موفقیت در کار این است که صبر کنید تا درمان عمل کند و آب لیمو اثر معجزه آسای خود را نشان دهد.
اگر بیرون از خانه این اتفاق برایتان افتاد اول با قاشق یا گوشه‌ای از کارت بانکی محتویات را از روی محل لک بردارید و یک لیموی تازه بخرید یا از یک رستوران درخواست یک عدد لیمو کنید و آب لیمو را در محل لک بریزید. 5 دقیقه صبر کنید. البته بعضی‌ها توصیه می‌کنند 30 دقیقه زمان نتیجه بخش تری است.

برای از بین بردن لک لباس از صابون استفاده کنید

سپس از یک حوله کاغذی دیگر استفاده کردم. از لکه نیشگون گرفتم. چند بار اینکار را تکرار کردم و متوجه کمرنگ شدن جای لک شدم. یک بار دیگر فرایند آب لیموی تازه و استفاده از دستمال کاغذی تمیز را استفاده کردم.
در مرحله بعد قسمت لک را با آب و صابون شروع به شستن کردم و به نظر نتیجه بخش می‌آمد و لکه کمرنگ و در نهایت اثرش از بین رفته بود.می توانید مثل من از صابون ظرفشویی استفاده کنید یا اگر بیرون از خانه هستید از هر مواد شوینده ای.
اگر کالای لک شده قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، اکنون وقت آن است که طبق معمول آن را در لباسشویی بیندازید یا تحویل خشکشویی بدهید.

بردن جای لک از روی فرش و لباس پشمی و بافتنی

شما می‌توانید این راه حل را روی محصولات پشمی مثل فرش هم امتحان کنید. اگر قابل شست و شو نیست چند بار تکنیک دستمال کاغذی و لیموی تازه را امتحان کنید و حواستان باشد طوری دستمال را روی لک قرار دهید که نوشیدنی رنگی به سمت دیگر یا عمق کار فرو نرود.فقط جذب دستمال کاغذی شود.پس فشار ندهید.
به طرف بالا نیشگون بگیرید و بعد از روش ترکیب آب سرد و صابون استفاده کنید. فقط در محلی که لکه ریخته شده و به حدی محلول نریزید که غرق شود. حوله کاغذی را روی محل لکه قرار دهید که مایع رنگی یا آب و صابون را به خود جذب کند.

استفاده از نمک برای از بین بردن جای لک

یکی از روش‌های دیگر برای از بین بردن جای لک روی لباس استفاده از نمک است.
انواع نمک پاش رو به راحتی می تونید از سایت بازارشوش تهیه کنید.
طبق تجربیات خیلی از دوستان روی جای لک را باید کمی نمک بریزیم و مدتی در همین حال باقی بماند. سپس لباس را در آب نمک سرد قرار دهیم و در نهایت با آب گرم و صابون یا پودر شوینده بشوییم.

وقتی سرکه معجزه می‌کند

استفاده از سرکه راه حلی دیگر برای از بین بردن جای لک از روی لباس است. کافی است یک قاشق سرکه و یک قاشق مایع ظرفشویی را در مقداری آب سرد حل کنید و لباس را به مدت یک ربع در محلول قرار دهید و آب کشی کنید.

جوش شیرین و سرکه

هر چقدر جوش شیرین مصرف غذایی کمی دارد اما برای پاک کنندگی مثل یک قوری جادویی عمل می‌کند و بیشتر نیازهای پاک کنندگی را برطرف می‌کند. کافی است مقداری جوش شیرین روی لک سس یا روغن یا نوشیدنی های رنگی بریزید و برای اثر گذاری بیشتر آن را در محلول آب و سرکه قرار دهید. می گیند رفاقت جوش شیرین و سرکه، سلاح مقابله با هر لکه‌ی شروری است که روی لباس‌های ما جا خوش کرده‌اند.

وایتکس و آب

وایتکس شبیه آن فردی است که در تنهایی دردسرساز است اما وقتی داخل گروه می‌شود عملکرد بهتری دارد. گاهی وایتکس و شوینده های قوی شیمیایی خودش جای لک به جای می‌گذارند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد کافی است آن را با مقداری آب مخلوط و سپس روی جای لک قرار دهید. وایتکس و کمی آب می‌تواند اثر لک روی لباس‌های سفید بدون طرح را از بین ببرد.

از بین بردن لک روغن

از بین بردن جای لک روغن گاو نر می‌خواهد و مرد کهن. برای از بین بردن جای لک روغن باید کفش‌های آهنی به پا کنید و سرعت عمل خود را بالا ببرید. یعنی همان زمان که لک روغن ایجاد می‌شود اول یک دستمال آبگیر یا دستمال کاغذی سفید را روی لک قرار دهید تا روغن را به جان خود بکشد. سپس از آب گرم و کمی مایع شوینده استفاده کنید.
حالا که بحث روغن شد، روغن ریز رو از سایت بازار شوش بخرید.
شاید صابون بهتر باشد. چون از قدیم می‌گویند چربی را با چربی می‌توانید از بین ببرید. اما اگر لک روغن قدیمی باشد اجازه دهید محل لک کمی در آب گرم خیس بخورد. سپس با مایع قوی شوینده محل را بشویید. اگر اثر نداشت از کمی محلول آب و لکه بر مثل وایتکس استفاده کنید. این برای لباس‌های بدون طرح و رنگ روشن بهتر خواهد بود.

از بین بردن لک روغن از روی رومیزی یا سفره پلاستیکی

خیلی از ما به خوبی می‌دانیم که به زحمت می‌توان جای لک ماکارونی یا انواع خورشت را از روی سفره پلاستیکی از بین ببرد. اما اجازه بدهید یکی از تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارم. یکبار بعد از لکه شدن رومیزی پلاستیکی ام ، هرچقدر جای لک را با دستمال و شوینده شستم نرفت که نرفت اما به گفته خاله عزیزم آن را جلوی آفتاب قرار دادم. خیلی عجیب بود اما جای لک روغن از بین رفت. دنبال چرایی ماجرا هم نبودم اما بسیار از آفتاب آن روز سپاسگزار بودم که رومیزی زیبایی جهزیه ام را از شر لک نجات داد.

از بین بردن لک خون، لک سس و لک چای و قهوه

حتماً شنیده‌اید برای از بین بردن لک تیرگی به‌خصوص روی لباس روشن از آب سرد کمک بگیرید. آب سرد کمک می‌کند بخش زیادی از جای لک خون یا سس یا قهوه و چای از بین برود. اما در مرحله بعد می‌توانید از جوش شیرین روی جای لک زردی یا سرکه سفید استفاده کنید. گاهی هم می‌توانید از ترکیب آب و لکه بر مثل وایتکس استفاده کنید. فقط در مورد اول که از محلول طبیعی استفاده می‌کنید اجازه دهید 15 دقیقه جوش شیرین یا سرکه یا ترکیب هر دو روی قسمت لکه باقی بماند و بعد شست و شو دهید. برای اثر گذاری بیشتر می‌توانید در مرحله آخر از مواد شوینده نیز استفاده کنید.

فنجان مناسب برای ریختن چای و قهوه روی لباس و فرش رو از اینجا تهیه کنید.

این سه ماده را همیشه داشته باشید

به نظرم تمامی این راه ها برای مبارزه با لکه های شرور مسیرهای خوبی باشد و به امتحانش می ارزد. اما نیاز به آزمون و خطا دارد تا از راه حلی که بیشتر اثربخش است همیشه استفاده کنید تا لباس هایتان از دست نرود. به همین خاطر بد نیست همیشه داخل ظروف نگهدارنده مقداری سرکه، جوش شیرین و مایع ظرفشویی داشته باشید در مواقع ضروری به جنگ لکه ها بروید و آنها را در کوتاه ترین زمان ممکن غافلگیر و از بین ببرید.

دوست عزیز اگر شما هم تجربه ای برای از بین بردن لکه ها دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اگر از این مطلب رضایت یا انتقاد و پیشنهادی دارید در قسمت کامنت ها بیان کنید. تیم بازار شوش قدردان همراهی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *