چند ترفند برای تمیز کردن اجاق گاز

چند ترفند تمیز کردن اجاق گاز بازار شوش تهران

واقعا تمیز کردن اجاق گاز کار سخت و طاقت فرسایی است. به ویژه جدال با چدن ها سخت ترین بخش ماجرا است. اما چند ترفند ساده کار تمیز کردن اجاق گاز را برایم لذت بخش کرد.

چطور اجاق گاز را تمیز نگه داریم؟

بهترین راه حل برای تمیز نگه داشتن اجاق گاز این است که پس از هر بار پخت و پز آن را نظافت کنیم. می دانم کار سختی است و بعد از آشپزی انرژی لازم برای این کار را از دست می دهید اما به حس تمیزی بعد از نظافت گاز فکر کنید. یک دستمال و یک شوینده بردارید و دست به کار شوید.

دوستی دارم که در تمیز کردن اجاق گاز پیشتاز است. او اعتقاد دارد نباید اجاق گاز کثیف باشد. به همین دلیل پس از پخت و پز به جان اجاق می افتد. شاید به همین دلیل است که پس از سالها زندگی مشترک و خانه داری، هنوز اجاق گازش از تمیزی و سلامت می درخشد.

قرار دادن چدن های گاز داخل ماشین ظرفشویی

راه حل برای نظافت اجاق گاز زیاد است. بعضی ها با سیم به جان چدن ها یا حتی صفحه گاز می افتند که اصلا پیشنهاد نمی کنم. چون صیغل چدن از بین می رود.
عده ای هم چدن ها را داخل ماشین ظرفشویی می گذارند که این راه حل خوبی است. شما آخر هر هفته می توانید چدن های گاز را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید تا تمیز شود. قرص ماشین ظرفشویی، به راحتی چدن ها را از لکه های روغن و کثیفی ها نجات می دهد.

از این ترکیب جادویی استفاده کنید

سرشعله ها را دربیاورید و آنها را در لگن مناسبی قرار دهید. سپس یک پیمانه جوش شیرین، لیمو ترش و مقداری آب جوش را روی سرشعله ها بریزید و اجازه دهید برای مدتی داخل این محلول قرار بگیرند. سپس سرشعله ها را بشویید. پس از شست و شو متوجه می شوید که سرشعله ها چقدر تمیز شده اند.

ترفند تمیز کردن صفحه اجاق گاز

برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز از ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین استفاده کنید. با مخلوط کردن این دو ماده خمیری به دست می آید که می توانید آن را روی صفحه گاز با دستمالی مرطوب پخش کنید. سپس با دستمال مرطوب دیگری آلودگی ها را پاک کرده و از درخشان شدن صفحه گاز لذت ببرید.

خشک کردن اجاق گاز بعد از نظافت

اگر اجاق گازتان متصل به برق است و سرشعله ها با فندک روشن می شوند حتما بعد از نظافت سرشعله ها و صفحه گاز با یک دستمال آشپزخانه مایکروفایبر اجاق را خشک کنید. با این کار مانع از برق گرفتگی و خطرات احتمالی دیگر خواهید شد. هرگز سرشعله ها را مرطوب روی اجاق گاز قرار ندهید.

آبگرم و صابون

آبگرم و صابون یکی از گزینه های دیگر روی میز برای تمیز کردن صفحه گاز و قطعات جانبی آن است. اگر پس از هر بار کثیفی ناخوشایند گاز مثل سر رفتن شیر و مایعات دیگر چدن ها را داخل محلول صابون و آب گرم قرار دهید به راحتی کثیفی ها از بین می بروند. پس دیگر نیاز ندارید با ابزار سخت یا مایعات اسیدی به جان اجاق خود بیفتید.

داخل فر گاز را فراموش نکنید

اجاق هایی که دارای فر هستند به مراتب نیاز به نظافت بیشتری دارند. بخار ناشی از پخت مواد غذایی داخل فر، باعث ذخیره چربی یا اثرات دیگر بر در و دیوار فر می شود. پس لطفا پس از هر بار استفاده با یک اسپری مخصوص گاز عملیات نظافت را انجام بدهید یا از محلول جوش شیرین و سرکه یا جوش شیرین و لیمو ترش برای نظافت داخل فر استفاده کنید، مواد شوینده و رطوبت داخل فر را با دستمال پاک کنید و از تمیزی و درخشندگی فر خود لذت ببرید.

دوست عزیز اگر شما هم ترفندی برای نظافت اجاق گاز دارید در قسمت نظرات بیان کنید.

3 thoughts on “چند ترفند برای تمیز کردن اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *