همه سوالات شما درباره بازار شوش تهران

بازار شوش تهرن

دوستان و همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی بازار شوش تهران، در این مقاله سعی کرده ایم تا همه سوالات شما درباره بازار شوش تهران از ساعت کاری گرفته تا نحوه فعالیت فروشندگان و کسبه و وضعیت بازار پاسخ داده شود. امیدواریم مورد استفاده تان قرار بگیرد.

معرفی بازار شوش تهران؟بازار شوش تهران کجاست؟
منطقه شوش تهران، در منطقه 11 شهرداری تهران قرار دارد. این محله به واسطه وجود بازار بلور فروشان به منطقه ای تجاری تبدیل ومعروف است. بازار شوش در راسته اصلی خیابان صابونیان قرار دارد. در این خیابان مغازه ها و پاساژهای بسیاری که لوازم خانه و آشپزخانه از جمله سرویس چینی، پلاستیک، چوب، آرکوپال، استیل، ابزار آلات آشپزخانه، روتختی، وسایل جهیزیه عرضه می کنند، قرار دارد. خیابان دیگر بازار شوش، خیابان شهرداری است که پاتوق عمده فروشان است و کمتر کسی اقدام به تک فروشی می کند.

پاساژهای بازار شوش تهران ؟
پاساژ قصر بلور، شهرداری، ایرانیان، الغدیر، ثامن، جهان، تیمچه نائی، رضائی، پرنسا، تاج، نور، میلاد، مهتاب، کیش، ناصر، صدف، الماس، گاراژ خاکی، سرای سبز، دنیای بلور، جهیزیه ایران می باشد.

ساعت کار بازار شوش تهران به چه صورت است؟ امروز بازار شوش باز است؟
پیش تر در مقاله ساعت کاری بازار شوش تهران کامل و جامع به این سوال پاسخ داده شده و می توانید به صورت مجزا مطالعه کنید. اما به طور مختصر می توان گفت بازار در طول هفته از ساعت 9 صبح تا 7 عصر باز است. کسبه روزهای پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر فعالیت دارند و روزهای جمعه حالت نیمه تعطیل دارد. چراکه در دو روز آخر هفته به ویژه روزهای جمعه فعالیت دست فروشان بیش از مغازه داران است. در  تعطیلات رسمی عزاداری بازار تعطیل و در روزهای تولد بازار باز است با این تفاوت که شاید برخی از کسبه در بازار حضور داشته باشند و برخی خیر. اما در روزهایی مثل 15 خرداد، 22 بهمن، روز عاشورا و… که در تقویم کشور روزهایی خاص به حساب می آیند بازار تعطیل است.

ساعت کار بازار شوش تهران

آیا بازار شوش طرح ترافیک است؟ آیا خیابان صابونیان طرح زوج و فرد است؟
طرح ترافیک نیست اما این بازار مشمول طرح آلودگی هواست و با ثبت نام در سایت تهران من و وارد کردن اطلاعات خودرو خود می توانید در هر فصل 20 روز وارد محدوده طرح آلودگی هوا بشوید. اگر ثبت نام نکرده اید، می توانید خودرو خود را در پارکینگ پاساژ ثامن به آدرس خیابان بعثت، اول خیابان صابونیان داخل پارکینگ پاساژ ثامن و قبل از دوربین قرار بدهید و مابقی راه را پیاده یا با گرفتن یک تاکسی تا نزدیک بازار طی کنید. از سر خیابان صابونیان تا  بازار، پیاده 10 الی 15 دقیقه و با ماشین کمتر از 5 دقیقه راه است. ضمن اینکه پس از خرید و زمان بازگشت هم می توانید با کمک چرخی ها، محصولات خریداری شده تان را تا پارکینگ و به خودرو خود منتقل کنید.

آیا بازار شوش ایستگاه بی آر تی یا مترو دارد؟
بگذارید اینطور بگویم که از هر گوشه تهران قصد خرید وسایل خانه و آشپزخانه را داشته باشید به راحتی می توانید خودتان را به این بازار برسانید. چرا؟ چون هم تاکسی های خطی، هم مترو و هم بی آر تی دارد. اما بهترین و کم خرج ترین مسیر ایستگاه مترو شوش است. کافی است خط یک (خط قرمز مترو) را سوار شوید و در ایستگاه شوش پیاده شوید. پس از آن خود را به در خروجی مترو رسانده و با یک تاکسی یا اگر حوصله دارید با اتوبوس که جلوی در مترو توقف دارد خودتان را به بازار برسانید. بازه زمانی از در مترو تا میدان اصلی بازار شوش، حدود 10 الی 20 دقیقه است.

آدرس گوگل مپ بازار شوش تهران؟
Shoush – Google Maps

مترو بازار شوش تهران

مسیرها و دسترسی به مترو بازار شوش کجاست؟برای کسی که از شهرستان به تهران می آید، دسترسی آسان به بازار شوش چطور است؟
بهترین و مقرون به صرفه ترین مسیرها استفاده از بی آر تی (اتوبوس) و مترو است. مترو خط قرمز (کهریزک-تجریش) را سوار شده در ایستگاه شوش پیاده شوید. بیرون از مترو با یک تاکسی یا اتوبوس و طی مسیری 10 الی 15 دقیقه ای خودتان را به میدان شوش برسانید.

اگر از سمت جنوب و با راه آهن به پایتخت تشریف می آورید، در همان میدان راه آهن می توانید در یکی از مسافرخانه یا هتل های اطراف میدان مستقر شده و به سمت شرق میدان سوار اتوبوس های میدان شوش یا تاکسی ها خطی شده و در ایستگاه بازار بلور پیاده شوید.

اگر از ترمینال شرق وارد پایتخت شده اید می توانید سوار اتوبوس های تهران پارس شده، در ایستگاه چهار راه ولیعصر پیاده و سوار اتوبوس های به سمت راه آهن شوید. در ایستگاه راه آهن پس از پیاده شدن به سمت شرق میدان رفته و با اتوبوس یا تاکسی در میدان شوش بازار بلورفروشان پیاده شوید.

این مسیر مترو هم دارد. خط فرهنگسرا به سمت صادقیه را سوار شده، در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید، خط عوض کرده و سوار خط یک (خط قرمز به سمت کهریزک) شده و در ایستگاه شوش پیاده شوید. بعد از خروج از ایستگاه با اتوبوس های جلوی مترو یا تاکسی برای رفتن به میدان شوش استفاده کنید.

از سمت پایانه آزادی اگر وارد پایتخت می شوید، سوار اتوبوس ها به سمت شرق تهران شده، در ایستگاه ولیعصر پیاده شوید. سپس اتوبوس ها به سمت راه آهن را سوار شده، در ایستگاه راه آهن پیاده و از سمت شرق میدان و سوار بر اتوبوس یا تاکسی خودتان را به بازار بلورفروشان برسانید.

مسیر مترو از پایانه آزادی: سوار مترو ایستگاه آزادی به سمت کلاهدوز شده، در ایستگاه دروازه دولت پیاده و خط عوض کنید. خط قرمز به سمت کهریزک را سوار شده و در ایستگاه شوش پیاده شوید. بعد از خروج از ایستگاه با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به میدان شوش برسانید.

بازار شوش تهران

مسیرهای اتوبوسی بازار شوش به چه صورت است؟
بی آرتی سامانه اتوبوس تندرو در ایران نامیده می شود.
مسیر اتوبوس 1: ایستگاه تجریش سوار شده، در ایستگاه آخر میدان راه آهن پیاده و به سمت شرق میدان راه آهن سوار اتوبوس های میدان شوش شوید.

مسیر اتوبوس 2: پایانه افشار در پارک وی سوار اتوبوس های پایانه جنوب واقع در بزرگراه بعثت شده. این اتوبوس از بزرگراه چمران می گذرد و به پایانه جنوب ختم می‌شود. شما در پایانه جنوب از اتوبوس پیاده شده و با یک تاکسی یا پیاده می توانید به اول خیابان صابونیان حرکت کرده و خودتان را به بازار بلورفروشان شوش برسانید.
مسیر اتوبوس 3: حرکت از مبدأ (پایانه خاوران) در سه راه افسریه سوار اتوبوس شده، این خط جنوب شرق را به غرب می‌رساند. پس در ایستگاه مولوی پیاده شوید. نزدیک ترین مسیر به بازار بلور فروشان شوش تهران، خیابان مولوی است.

مسیر اتوبوس 4: پایانه علم و صنعت سوار اتوبوس های خاوران شده، در پایانه خاوران پیاده و سوار اتوبوس ها به سمت پایانه جنوب شوید. در ایستگاه بعثت پیاده شده و از سمت خیابان صابونیان به سمت بازار بلورفروشان حرکت کنید.

مسیر اتوبوس 5: این خط از پایانه جنت آباد در شمال غرب تهران آغاز می‌شود و در نهایت به پایانه آزادگان در جنوب غرب تهران می رسد. شما می توانید در ایستگاه آزادی پیاده شده، در پایانه اتوبوسرانی آزادی، سوار اتوبوس های پایانه خاوران بشوید. ایستگاه چهار راه مولوی نزدیک ترین مسیر به میدان شوش است. در ایستگاه پیاده شده و خودتان را به بازار بلورفروشان برسانید.

مسیر اتوبوس 6: پایانه میدان آزادی سوار اتوبوس های پایانه خاوران بشوید. ایستگاه چهار راه مولوی نزدیک ترین مسیر به میدان شوش است. در ایستگاه پیاده شده و خودتان را به بازار بلورفروشان برسانید.

مسیر اتوبوس بازار شوش

پیج و سایت معتبر بازار شوش را معرفی کنید؟ خرید از بازار بلور، خرید از بازار شوش به چه صورت است؟
یکی از سایت های معتبر، سایت فروشگاه اینترنتی بازار شوش به نشانی www.bazarshoosh.com و پیج فروشگاه به نشانی @bazarshoosh می باشد. پشتبانی سایت به همه سوالات شما پاسخ می دهد و از همین فروشگاه، هم می توانید اقدام به خرید کنید یا اگر محصولی داخل سایت و پیج نباشد، می توانید تصویر آن را برای پشتیبانی سایت ارسال کرده و در صورت موجود بودن در بازار، خدمتتان ارسال شود.

بازار شوش تهران در اینستاگرام آدرسی دارد؟
بله آدرس فروشگاه @bazarshoosh است. می توانید سوالات خود را از پشتیبانی فروشگاه اینترنتی بازار شوش تهران بپرسید.

 قیمت لوازم خانگی در بازار شوش تهران به چه صورت است؟
این سوال جواب دقیقی ندارد. اما اگر دنبال قیمت های مقرون به صرفه هستید پیشنهاد می کنیم از خیابان شهرداری که بیشتر عمده فروشان هستند، خرید کنید. البته از طبقات منفی و مثبت پاساژها هم غافل نشوید. در این طبقات قیمت ها مناسب تر از بخش های دیگر بازار مثل راسته اصلی خیابان صابونیان است.

لوازم خانگی بازار شوش

قیمت سرویس آرکوپال در بازار شوش چند می باشد؟
این یک سوال کلی است. چراکه بسته به نوع محصول، تعداد پارچه و یا گلی که روی کار چاپ شده قیمت ها فرق می کند. اما با در نظر گرفتن همه این موارد و همچنین تورم و نوسان قیمت ها، در حال حاضر مدل های ایرانی از 400 هزار تومان و قیمت مدل های خارجی از 650 هزار تومان به بالا شروع می شود. این قیمت ها ممکن است با تورم و نوسان قیمت ها افزایش پیدا کند.

لوازم برقی بازار شوش کجاست؟
در تهران بورس لوازم برقی فروشان در جاهای مختلفی از شهر به چشم خورد. از خیابان جمهوری گرفته تا بازار امین حضور تهران. اما در بازار شوش هم ردپای کاسبان لوازم برقی را می توانید پیدا کنید و دست خالی به خانه باز نمی گردید.
اگر برای خرید جهیزیه به شوش آمده اید، بهتر است برای صرفه جویی در زمان و هزینه خود، از همین بازار لوازم برقی خود را نیز خریداری کنید. در این بازار هم برندهای اصل مثل بوش، فیلیپس، تفال و… هم برندهای ایرانی همچون پارس خزر و هم برندهای متفرقه خارجی و داخلی را می توانید مشاهده کنید.

شاید در گذشته از بازار شوش فقط می شد اقلام برقی کوچک را خریداری کرد اما امروز هرگونه لوازم برقی ریز و درشت در بازار خرید و فروش می شود. از یخچال و سولاردام و تلویزیون گرفته تا گوشت کوب برقی و مخلوط کن و…

هم در راسته اصلی خیابان صابونیان شوش لوازم برقی فروشان حضور دارند و هم در پاساژها. پاساژ مجتمع جهیزیه ایران، طبقه منفی دو پاساژ شهرداری، پاساژ میلاد و آبگینه تا حد زیاد بورس لوازم برقی فروش های شوش شده است و شاید بتوانید، لوازم مورد نیاز خود را با قیمت مقرون به صرفه تری از راسته اصلی خیابان پیدا و خریداری کنید.

سرویس آرکوپال بازار شوش

ارسال از بازار شوش به شهرستان به چه صورت است؟
معمولا ارسال ها به شهرستان به چند روش انجام می شود. پست، تیپاکس و باربری. اما بدون شک باربری مطمئن ترین راه برای ارسال کالا به شهرهای دیگر است.

خرید جهیزیه از بازار شوش تهران به چه صورت است؟
اگر قصد دارید طی مدتی کوتاه تمام وسایل مورد نظر خود را خریداری کنید بدون شک این بازار بهترین گزینه است. چراکه اینجا بورس محصولات و لوازم خانه و آشپزخانه می باشد و به سراسر کشور توزیع دارد. پس جای درستی آمده اید. شما می توانید بدون دردسر اغلب محصولات مورد علاقه تان را از این بازار خریداری کنید. این بازار در دو خیابان صابونیان که بیشتر محصولات تک فروشی عرضه می شود و خیابان شهرداری که ارائه دهنده محصولات عمده فروشی است، وسایل مورد نیازتان را پیدا کنید. چراکه برخی از عمده فروشان تک فروشی نیز انجام می دهند و قیمت هایشان تا حدی پایین تر از نرخ بازار است. از طرفی در گذشته این بازار بر روی محصولات بلور و چینی متمرکز بود اما الان در هر حوزه ای فعالیت دارد. برای مثال شما در این بازار حتی می توانید روتختی، وسایل دکوری، ساعت و دیگر اقلام مورد نیازتان را پیدا و خریداری کنید.

خرید جهیزیه بازار شوش

جمعه بازار شوش کجاست؟ آیا جمعه بازار شوش باز است؟
این بازار، “جمعه بازار” ندارد. چراکه همه روزهای هفته باز است و دست فروشان نیز هر روز از ساعت 16 (4 بعد از ظهر) بساطشان را در خیابان اصلی بازار (خیابان صابونیان) پهن و اقدام به فروش می کنند. اما پنج شنبه ها و جمعه ها به این دلیل که مغازه داران به صورت نیمه تعطیل حضور دارند، بازار دست فروشان داغ است و از صبح ساعت 9 تا 6 عصر فعالیت دارند. پس اگر عاشق اجناس دستفروش ها هستید، پنج شنبه ها و جمعه ها را از دست ندهید.

در اعیاد و مناسبت ها بازار شوش باز است؟ عید فطر، عید قربان، عید غدیر، نیمه شعبان، روز پدر، روز مادر بازار شوش باز است؟
بله. در بیشتر اعیاد سال، از عید سعید فطر گرفته تا عید قربان، عید فطر و نوروز و… اینجا باز و اغلب مغازه داران حضور دارند. به این دلیل که در این روزها فروش داغ تر از دیگر روزهای سال است. از طرفی با وجود این تعطیلات رسمی، ممکن است برخی از مغازه داران نیز برای استراحت تعطیل کنند و در بازار حضور نداشته باشند. اما خیالتان راحت. به جز هفته اول عید نوروز، شما می توانید در این روزهای سال اقلام مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید. به این شرط که اعیاد با عزاداری ها و تعطیلات رسمی ناشی از آن، تداخل پیدا نکند.

بازار شوش در مناسبت ها بازه

مبعث بازار شوش باز است؟
بله. در مبعث پیامبر اکرم (ص) بازار باز است. هم اغلب کسبه و هم دستفروشان برای عرضه و فروش محصولات حضور دارند. به طور کلی در صورتی که اعیاد با عزاداری ها و تعطیلات رسمی ناشی از آن تداخل پیدا نکند، بازار باز است.

آیا بازار شوش در روز 22 بهمن ماه باز است؟ آیا بازار شوش در روز 15 خرداد باز است؟
از آنجایی که این روزها یک روز خاص در کشورمان محسوب می شود بازار تعطیل است. شاید تعداد انگشت شماری از کسبه اقدام به باز کردن مغازه هایشان در راسته اصلی خیابان کنند اما به طور قطع پاساژها همگی تعطیل هستند. در نتیجه شرایط برای خرید در این روز اصلا مناسب نیست.

آیا در روز تاسوعا، بازار شوش باز است؟ آیا در روز عاشورا بازار شوش باز است؟
خیر. بازار در این روزها به طور کلی تعطیل است و خرید و فروش انجام نمی شود.

عید نوروز بازار شوش باز است؟ آیا بازار 4 یا 5 فروردین باز است؟ آیا مغازه های بازار شوش بعد از چهار روز اول عید باز هستند؟
با فرا رسیدن سال نو، اینجا از همیشه شلوغ تر است. تا آخرین دقایق تحویل سال، همه در حال خرید و فروش هستند اما به طور معمول 5 روز یا یک هفته اول سال نو، بازار تعطیل است و کسبه همه برای رفع خستگی و به جا آوردن دید و بازدید عید نوروز تعطیل کرده و کنار خانواده شان هستند. اما در هفته دوم تعطیلات نوروزی کم کم مغازه داران سر کار و فعالیت شان برمی گردند اما شکل کار در هفته دوم به صورت پاره وقت است. یعنی از 9 صبح  تا ظهر کسبه در بازار حضور دارند و پس از آن به خانه های شان بازمی گردند. در این ایام بازار به صورت نیمه تعطیل و همه کسبه حضور ندارند اما می توانید از مغازه دارانی که به بازار می آیند یا اجناس دستفروشان خرید خود را انجام دهید.

عید نوروز بازار شوش بازه

ماه رمضان بازار شوش تا چه ساعتی باز است؟
اگر بخواهیم از کسبه ای که تا لحظه اذان در بازار هستند و همان جا افطار می کنند فاکتور بگیریم، اغلب کسبه یک الی دو ساعت قبل از اذان، باتوجه به مسافت خانه هایشان بازار را ترک می کنند که به افطار برسند. در مجموع در این ایام سال بازار از ساعت 9 تا یکی دو ساعت قبل از اذان مغرب باز است.

جنس های بازار شوش ارزان هستند؟
در این بازار به نسبت ایرانی و خارجی بودن اجناس، قیمت ها متفاوت است. اما در مجموع قیمت ها از مغازه های تک فروشی سطح شهر پایین تر است. از این نظر که اولا شما از بازار خرید می کنید و به طور معمول قیمت پایین تر از مغازه داران سطح شهر است. از طرفی شما شانس گشت و گذار و قیمت سنجی دارید. پس می توانید با مقایسه قیمت ها، جنس مورد نظرتان را با مقرون به صرفه ترین قیمت خریداری کنید.

آیا بازار شوش لوازم دکوری دارد؟
بله. در خیلی از پاساژها به ویژه پاساژ تاج، الغدیر، رضایی شما می توانید اجناس دکوری مورد نظرتان را پیدا کنید. البته در پاساژهای دیگر نیز به صورت پراکنده دکوری فروشان فعالیت دارند.

بازار شوش لوازم دکوری دارد

بازار شوش ظروف چوبی دارد؟
بله یکی از محصولات قابل عرضه در اینجا، وسایل و لوازم چوبی خانه و آشپزخانه است. از سطل زباله گرفته تا سینی، قاشق، لیوان و… یکسری از ظروف چوبی را در بساط دست فروش ها می توانید پیدا کنید که کیفیت متوسطی دارد و قیمت پایین. اما اگر دنبال اجناس چوبی مثل ظروف بامبو یا چوب راش و… هستید باید در پاساژها بچرخید. برخی از مغازه داران به صورت پراکنده محصولات چوبی خاص و بامبو عرضه می کنند که طول عمر بیشتری دارد و قابل شست و شو هستند.

بازار شوش تهران ظروف مخصوص فست فود، رستوران، کافه ای و هتلی دارد؟
صد البته که می توانید رد پای این ظروف را در این بازار پیدا کنید. وسایل کافه ای و فست فودی را می توانید با گشتن در پاساژها پیدا کنید. اما ظروف هتلی و رستورانی را می توانید در خیابان شهرداری (عمده فروشان) و دشت بان زاده پیدا و خریداری کنید.

ظروف هتلی بازار شوش

بازار شوش پلاستیک جات دارد؟
بله. معدن پلاسکو را می توانید در این بازار پیدا کنید. برندهای مختلف پلاستیک در اینجا عرضه می شود که با توجه به سلیقه خود می توانید انتخاب و خریداری کنید. حتی اگر دنبال سرویس جهیزیه پلاسیک هستید خرید از بازار شوش بهترین گزینه است.

شیشه های فانتزی مربا و ترشی از کدام خیابان و پاساژ بازار شوش بخریم؟
بدون شک خیابان شهرداری، راسته عمده فروشان معدن بلور و شیشه جاتی مثل شیشه مربا، ترشی، عسل و… است.

شیشه مربا و ترشی بازار شوش

بلور به صورت عمده از کجا بخریم؟ خرید بلور کجاست؟ عمده فروشان بازارشوش کجاست؟
بدون شک بازار بلور پایتخت، بازار شوش تهران است. قلب بلورجات و چینی، آرکوپال و همه وسایل خانه و آشپزخانه. اما برای خرید عمده حتما به خیابان شهرداری بازار مراجعه کنید تا با قیمت مقرون به صرفه اجناس خود را خریداری کنید.

آیا بازار شوش رستوران دارد؟
بله. در اغلب پاساژها و راسته اصلی خیابان صابونیان، رستوران، فست فود و کافه برای استراحت و صرف صبحانه و ناهار وجود دارد.

دستشویی و سرویس بهداشتی بازار شوش کجاست؟
در اغلب پاساژها سرویس بهداشتی عمومی و نمازخانه برای خریداران وجود دارد.

2 thoughts on “همه سوالات شما درباره بازار شوش تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *