روش صحیح شستشو میوه و سبزیجات

سبزی و میوه یکی از مهمترین مواد غذایی در سبد غذایی ما ایرانی هاست که خواصش بر همه ثابت شده است. اما تنها مصرف این دسته از مواد غذایی مهم نیست؛ شستن سبزیجات و میوه جات موضوعی بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر این ها به درستی شسته نشوند از فوایدشان که بهره مند نمی شویم، حتی ممکن است در معرض آسیب هم قرار بگیریم.

روش صحیح شستشو میوه و سبزیجات

شستشوی سبزیجات و میوه ها با مواد شوینده و ضد عفونی کننده ممنوع!

برس میوه

شاید برای شستن خوب و اصولی میوه و سبزیجات اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد می رسد، مدتی قرار دادن سبزیجات و میوه جات در آبی است که حاوی چند قطره مایع ظرفشویی است. این گونه حتما به خوبی تمیز خواهند شد و با خیال راحت می شود از آن ها استفاده کرد. اما نکته ی مهم باور اشتباه این افراد است! اشتباه کار خیساندن سبزی و میوه در آب نیست، اشتباه مهم استفاده کردن از مایع ظرفشویی برای زدودن سبزیجات از آلودگی است.

سبزی ها و میوه ها از آنجایی که دارای ریشه و آوند هستند قدرت جذب بالایی دارند. به همین دلیل محلول آب و مایع ظرفشویی به راحتی توسط ریشه جذب خواهند شد و غیرمستقیم و ناخودآگاه به بدن راه پیدا خواهد کرد. دقیقا به همین دلیل استفاده از محلول پرکلرین هم کار درستی نیست. این محلول در سوپر مارکت ها قابل خریداری است که چون جذب میوه و سبزی می شود قدرت ضدعفونی کردنش هم زیر سئوال می رود.

بهترین راهکار برای شستن اصولی سبزیجات و میوه ها، قرار دادن نیم ساعته ی آن ها در محلولی از آب سرد همراه چند قاشق نمک و سرکه، سپس شستن و آبکشی چندباره زیر شیرآب خنک است. می توانیم از بُرِسی تمیز برای شستشوی سبزی و میوه هایی که سطح یکنواختی ندارند استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *