ده دلیل برای اثبات اینکه شما نیاز دارید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

گیاهان آپارتمانی

گیاهان به شما کمک می‌کنند تا آرام باشید

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به بنفشه آفریقایی (African Violet) نگاه کنید و بدن شما برای ترشح آدرنالین تحریک می‌شود در نتیجه این فرایند بدن شما انرژی می‌گیرد و اکسیژن بیشتری به مغز خواهد رسید. وقتی اکسیژن بیشتری به مغز برسد شما ریلکس و حس آرامش خواهید داشت.

گیاهان رطوبت طبیعی در خانه‌ی شما ایجاد می‌کنند

بجای استفاده از دستگاه بخور و تنظیم رطوبت هوا که اکثرا ظاهر زیبایی هم ندارند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، از گیاه های آپارتمانی استفاده کنید تا بشکلی طبیعی و اتوماتیک رطوبت خانه شما را تنظیم کنید. گیاهی به نام سرخس بوستون (Boston Ferns) در اطراف خانه شما این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این گیاه بوسیله روندی که تعرق نام دارد از خود رطوبت و نم آزاد می‌کند. از ویژگی برجسته این گیاه منافذ زیر برگ‌هایش است که بر اساس خشکی و رطوبت هوا مقدار تولید رطوبت را تنظیم می‌کند.

گیاهان قدرت شفا دهنده دارند

با توجه به این که موسسه ملی بهداشت گیاه آلوئه ورا، را گیاه جاودانگی یاد کرده و در مصر باستان برای درمان جراحت از آن استفاده می‌شد. امروزه اقلب مردم آلوئه ورا را روی جایی از پوست که آفتاب سوخته شده می‌مالند یا برای از بین بردن درد ناشی از سوختگی از این استفاده می‌شود

گیاهان الهام بخش خلاقیت است

هر وقت که ناامید و سردرگم شدید به نزدیک ترین گلخانه بروید و با دقت به گیاهان تماشا کنید. ترکیبی از رنگ‌های بیشمار شما را در فضایی الهام بخش قرار می‌دهد. و قوه تخیل شما را برای خلاقیت آماده می‌کند.

گیاهان آلرژی را به حداقل می‌رسانند

افرادی هستند به ذرات معلق در هوا حساسیت شدید دارند. برای مثال یکی از دوستان من که نسبت به شدت آلودگی هوا به ترتیب تو دماغی، با فن فن، با فیگور عطسه و در نهایت با حالت گریه صحبت کردن، شدت آلودگی هوا را برای ما مشخص می‌کند. این افراد در خانه خود به گیاهان عنکبوتی نیاز دارن. برگ های این گیاهان آلرژن‌ها ( ذرات آلرژی زا) مثل ذرات معلق خاک را جذب می‌کنند. و طی دو روز حدود نود درصد از آلرژن‌ها در یک آپارتمان را از بین می‌برد.

گیاهان هوا را تمیز می‌کنند

اگر خواهان این هستید که هوای خانه شما پاک و تمیز باشد بهترین راه برای رسیدن به هوای پاک خانه، کافیست  گیاه پیچک انگلیسی در خانه خود نگهدارید. مهندسان ناسا به این نتیجه رسیده اند که درمیان تمام گیاهان خانگی این نوع گیاه بهترین گیاه برای تصفیه کردن هواست چون بیشترین جذب کننده گاز فرمالدئيد در میان گیاهان خانگی است این نوع گاز برای سلامت بدن مضر است

آنها انرژی فراهم می‌کنند

از آنجا که رنگ قرمز تحریک کننده و همچنین آشتها آور است به شما انرزی مضاعف می‌دهد.گیاه آگلونما قرمز به شما نیرو خواهد داد و بهتر است آن را کنار روشویی خانه قرار دهید تا هر صبح هنگامی که صورت خود را می‌شویید از آن انرژی بگیرید و روز را پر انرژی شروع کنید.

گیاهان به تمرکز شما کمک می‌کنند

نتیجه تحقیقات گروهی ار محققان نشان می‌دهد که در کلاس‌هایی از یک دانشگاه که گلدان‌هایی در آن بوده %70 عملگرد دانشجوها بیشتر بوده نسبت به سایر کلاس‌ها. بامبو گیاهی است که در محیط اتاق به خوبی رشد می‌مند و می‌توانید در مکان‌های هم نور هم از آن استفاده کنید.

گیاهان استرس را کاهش می‌دهند

به نقل از مجله روانشناسی محیطی گیاهان خانگی مثل آنتوریوم درصد استرس شما را کاهش می‌دهد. و این گیاهی است که در هر یک از اتاق‌های خانه می‌توانید از آن استفاده کنید.

گیاهان چشم‌ها را تسکین می‌دهند

خیلی ها بر این باورند، زمانی که چشمان شما تحریک یا خسته شده‌اند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به گیاه پوتوس نگاه کنید. (مثل زمانی که مجبور هستید به مانیتور کامپیوترتان برای مدت زمان زیادی خیره شوید) آنها می‌گویند برای جلو گیری از کوری تدریجی و آب مروارید تماشا این گیاه کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *