نکاتی در مورد انتخاب جاروبرقی

نکاتی در مورد انتخاب جاروبرقی

اگر قرار باشد شما یک جاروبرقی تهیه کنید، به جز توجه به برند آن، باید حواستان به یک سری نکات باشد که قطعا به شما کمک می کند تا یک جاروبرقی خوب انتخاب کنید.
شاید اولین نکته که می توان به آن اشاره کرد قدرت جاروبرقی باشد، چیزی که با فونتی بزرگ روی جاروها درج می شود قطعا بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که جاروبرقی که می خواهید برا ی منزل خود تهیه کنید باید بین ۱۳۰۰ وات تا ۲۲۰۰ وات باشد که قطعا مربوط به مکش آن خواهد بود. جاروبرقی کمتر از ۱۳۰۰ وات مکش مناسبی ندارد و بیشتر از ۲۲۰۰ وات هم خیلی به کار شما نمی آید، لذا همان مقداری که ذکر کردیم برای استفاده در منازل بسیار مناسب است.
مسلما صدای جاروبرقی موضوعی است که برای خیلی ها مهم است و صدای زیاد موتور جارو آزاردهنده خواهد بود، بنابراین به این نکته هم توجه داشته باشید.

ترجیحا جارویی را انتخاب کنید که کیسه ی تخلیه آن به صورت پاکتی و یکبار مصرف باشد، این موضوع از دو جهت بهتر است. نخست اینکه به لحاظ بهداشتی کیسه های پاکتی مناسب ترند و دوم اینکه کیسه های پارچه ای به هر حال گرد و غبار را از خود عبور می دهند و این موضوع چندانخوشایند نیست.
کم مصرف بودن جاروبرقی هم نکته ای بسیار مهم است، مصرف کم انرژی و توجه به برچسب انرژی جاروبرقی موضوعی نیست که از آن به سادگی عبور کرد.
بهتر است جنس لوله ی جاروبرقی فلزی باشد تا در معرض آسیب و شکستن نباشد. اما توجه داشته باشید که شستن لوله ی فلزی و خشک نکردن داخل آن موجب زنگ زدن لوله خواهد شد.
جاروهایی که دکمه ی خاموش و روشن کردن آن و یکسری تنظیماتشان روی دسته است، مراقبت بیشتری میخواهند چون نباید سیم داخلی آن ها آسیب ببیند که حتی ممکن است خاموش و روشن کردن هم دچار مشکل شود، اما این تنظیمات که کار خانم خانه دار را راحت تر می کند هم برای خیلی ها مهم است. در نتیجه انتخاب جارویی که تنظیماتی روی دسته دارد، با توجه به مزایا و معایبش به سلیقه و ارجحیت شما بستگی دارد.
به طول سیم جارویی که میخرید هم توجه کنید، سیم جارو برقی ها از ۲ متر تا ۴ متر هستند.
ایستاده بودن و نبودن جاروبرقی هم موضوعی کاملا سلیقه ای است.

نکات مهم هنگام استفاده از جاروبرقی

هنگام استفاده از جارو برقی به نکاتی مهم هم توجه داشته باشید:

به هیچ عنوان آب و رطوبت را با جاروبرقی جمع آوری نکنید، مگر جارو دارای مخزن آب باشد، در غیر اینصورت منجر به سوختن موتور خواهد شد.
از جارو ۳۰  الی ۴۰ دقیقه بیشتر استفاده نکنید، این موضوع موجب وارد شدن فشار به موتور می شود، بعد از این زمان حداقل ۱۵ دقیقه به جارو فرصت استراحت بدهید.
موتورهای ۱۰۰۰ وات به بالا نوسانات برقی ایجاد می کنند، به همین دلیل اگر در ساعات پر مصرف (۸ تا ۱۱ شب) از جاروبرقی استفاده کنید، به سایر وسیله های برقی شما که به برق هستند آسیب می رساند. پس خارج از این ساعات از جاروبرقی استفاده کنید.
ذرات درشت و تیز و برنده را با جارو برقی جمع آوری نکنید زیرا باعـث سوراخ شدن لوله خرطومی و کیسه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *