معرفی محصولات پاشاباغچه – pasabahce

پاشاباغچه ترکیه

همه چیز درباره برند پاشاباغچه ترکیه
هر برندی یک قصه دارد. قصه ها شرح حال فراز و فرودها و سختی و آسانی افراد یا مجموعه هایی است که امروز پله های کسب و کارشان را طی کرده و به موفقیت های چشمگیری در جایگاه خود رسیده اند.
در واقع ماجرای برندها می تواند برای کسانی که قصد کارآفرینی یا شروع کسب و کاری را دارند، پر از درس و تجربه باشد.
امروز اما می خواهیم قصه برند پاشاباغچه “pasabahce” ترکیه را برایتان تعریف کنیم. برندی که در زمینه تولید محصولات مصرفی و کاربردی آشپزخانه فعالیت دارد و امروزه بسیاری از بازارهای مطرح جهانی را قبضه کرده است.

پاشاباغچه

قصه از کجا شروع شد؟
اما پاشاباغچه از کجا به این جایگاه جهانی رسید و چطور پاشاباغچه، پاشاباغچه شد؟
بگذارید از سال 1935 میلادی شروع کنیم. زمانی که پاشاباغچه/Paşabahçe در این سال توسط بانک کار ترکیه به دستور آتاتورک “بنیانگذار ترکیه مدرن”، در منطقه Beykoz Paşabahçe تأسیس و در ابتدا این شرکت با نام گروه «شیشه‌جام» یا (Şişe ve cam) ثبت شد و با جذب 400 نیروی کار شروع به کار کرد. این شرکت در ابتدا با تولید 3000 تن قادر به تأمین کل بطری و ظروف شیشه ای کشور بود.

روش تولید از دستی تا مکانیزه
در سال‌های اول روش تولید محصولات شرکت پاشاباغچه به صورت دستی بود. یعنی به وسیله قالب های ساده به ظروف شکل می‌دادند و در نهایت با فوت و چرخاندن گدازه شیشه روی میله های تو خالی ظروف تولید می‌شد. چند سال بعد اما در سال 1955، شیشه جام با خرید دستگاه های جدید به جای تولید دست‌ساز محصولاتش، به روش تولیدی به نام دسته‌ای روی آورد. روشی که تنوع، کیفیت و سرعت در آن حرف اول را می‌زند.

محصولات پاشاباغچه ترکیه

شروع پاشاباغچه از استانبول و آنکارا
اما در سال 1957 این شرکت به صورت رسمی فروشگاه های خرده فروشی خود را در شهرهای استانبول و آنکارا راه اندازی کرد. اما این تازه سکوی پرتاب این برند به سمت موفقیت هایی بیشتر و بزرگ تر بود. در ادامه شرکت پاشاباغچه با تجهیز کارخانه خود به دستگاه های حرفه ای با تکنولوژی بالا توانست به مرور زمان گوی رقابت را از دست رقبای خود برباید و در تولید صنعت شیشه پیشگام باشد.

پاشاباغچه و تولید شیشه های مقاوم در برابر حرارت
سال 1960، پاشاباغچه اولین صادرات خود را به ایالات متحده آمریکا  انجام داد و این اتفاق با موجی از پیشرفت و موفقیت برای این شرکت همراه بود. طوری که در سال 1963 به بعد، تحولات بیشتری در این کمپانی رخ داد و کارخانه پاشاباغچه به روش جدید تولید از طریق پرس مکانیکی روی آورد.
در ادامه اما این شرکت شروع به تولید
شیشه های مقاوم در برابر حرارت با عنوان تجاری “بورجام ” برای ظروف و وسایل آزمایشگاهی و همچنین تولید شیشه های کریستال کرد.
با توسعه ای که شرکت به بخش تجهیزات کارخانه ای با خرید دستگاه های جدید تولید شیشه، بسته بندی خودکار و… داده بود، جان تازه ای یافته و قراردادهای همکاری بیشتری را با 140 کشور دنیا از جمله
فرانسه، برزیل، مکزیک، هنگ کنگ، دانمارک، اسکاندیناوی، انگلستان، پرتغال، هلند، آمریکا و…امضا کرد و به این ترتیب فعالیت حرفه ای شرکت پاشاباغچه بیش از پیش رونق گرفت.

از ظروف شیشه ای پاشاباغچه تا چوب و سرامیک
از سال 2000 اما تغییرات چشمگیری در روش خرده فروشی و همچنین روش های فروش، دکوراسیون، ارائه محصولات و کارکنان به عنوان بخشی از “پروژه نوسازی” ایجاد شد. در این پروژه بر عملکرد محصولات و طراحی مدرن، نیازهای مدرن در ظروف و آشپزخانه تأکید شده و محصولات جدید با رویکرد جامعی طراحی شده اند.
اصل تولیدات پاشاباغچه با محوریت تولید بلور بوده است. اما به مرور و با توسعه این کارخانه علاوه بر ظروف شیشه ای، ظروف سرامیک، چینی، ظروف چوبی و استیل، ظروف آشپزخانه و همچنین وسایل دکوراتیو جهت دکوراسیون منزل را تحت مفاهیم بویتک و لایف به مشتریان خود ارائه می دهد.

پاشاباغچه ترکیه

پاشاباغچه و صادرات به 140 کشور دنیا
حالا بیش از 6 هزار کارمند در مجموعه پاشاباغچه “pasabahce” فعالیت دارند و این شرکت بیش از 20 هزار محصول با تنوع و طرحبندی های مختلف تولید می کند. مجموع فروشگاه های این شرکت به بیش از 52 فروشگاه می رسد و 65 درصد فروش پاشاباغچه نیز از صادرات به 140 کشور انجام می شود.

ماجرای لگوی پاشاباغچه ترکیه
بدون شک هر مجموعه ای برای اینکه در ذهن مخاطبان خود بماند و ماندگار شود، نیاز به یک برند حرفه ای برای معرفی کسب و کار خود دارد. برند پاشاباغچه نیز، علامت دو اشک معکوس است که در انتهای بیشتر محصولات این شرکت به چشم می خورد. در بخش تاریخچه این شرکت اشاره شده که دو اشک لگوی پاشاباغچه،برگرفته از تاج سلطنتی انگلیس بر روی محصولات این کمپانی است.

مارک های شرکت پاشاباغچه 
آیا می دانستید برندهای «افندی» یا همان «f&d»، «بورجام» یا همان «Borcam»، نیود یا همان «node»، برند گوزینی «Guzzini» از برندهای معروف شرکت پاشاباغچه هستند. در واقع پاشاباغچه در یک دسته بندی محصولات خود را با دیگر نام های تجاری این شرکت روانه بازار می کند. برای مثال ظروف کریستال مدل گریس زیرمجموعه برند تجاری نیود پاشاباغچه تولید می شوند و آرم نیود در انتهای ظروف قابل مشاهده است. یا نام های تجاری گوزینی یا بورجام شامل ظروف پخت و پز پاشاباغچه از جمله تابه ها و قابلمه های شیشه ای شعله مستقیم که به تابه پیرکس معروف هستند می شود. برند نیود و افندی نیز محصولات کریستال شرکت پاشاباغچه را تشکیل می دهند. پس با توجه به ظروف پاشاباغچه، لگوی متفاوتی انتهای کار محصولات پاشاباغچه حک شده و صرفا پشت همه محصولات علامت دو اشک حک نشده است.

پاشاباغچه

محصولات جنریشن پاشاباغچه
پاشاباغچه محصولاتی با عنوان جنریشن دارد که در ایران بسیار معروف و پرطرفدار هستند. در واقع ظروف و سرویس پذیرایی جنریشن شامل بشقاب غذاخوری، خورش خوری، لیوان، کاسه سالاد، الویه خوری و… یکی از مدل های پاشاباغچه است که با عنوان «جنریشن ترکیه» یا «جنریشن پاشاباغچه» در ایران معروف است. در واقع جنریشن برند تجاری این شرکت نیست بلکه یکی از مدل ظروف معروف این کمپانی در ایران به حساب می آید.

جنریشن پاشاباغچه

محصولات گریس پاشاباغچه
مدل گریس پاشاباغچه زیر مجموعه نام تجاری نیود این شرکت، شامل کریستال های شفاف و درخشنده است. اگر به دنبال سرویس کریستال خاص و متفاوت هستید، برند گریس یکی از بهترین ها در این بازار به حساب می آید و شامل مواردی از جمله گلدان، پیش دستی، شیرینی خوری، آجیل خوری، پیاله، میوه خوری، لیوان، نیم لیوان، پارچ و … است.

کیفیت محصولات پاشاباغچه ترکیه چطور است؟
خیلی ها سوالشان این است که، چرا پاشاباغچه بخرم؟ آیا محصولات پاشاباغچه کیفیت خوبی دارد؟ آیا خرید بلوریجات پاشاباغچه برای جهیزیه خوب است؟ اگر بخواهیم رک و شفاف صحبت کنیم باید بگوییم، محصولات پاشاباغچه به ویژه ظروف شیشه ای و کریستال این شرکت، از کیفیت بالایی برخوردارند. منظورمان از کیفیت بالا، ظروفی شیشه ای بدون حباب، موج و خط خوردگی غیره است. اما یکی دیگر از ویژگی های مهم این محصولات، مقاومت شان در برابر حرارت است. خیلی از مشتریان این برند با خریداری محصولات این شرکت ماه و سال ها بدون مشکلی از این محصولات استفاده می کنند. چراکه اغلب این ظروف در برابر سرما و گرما و شوک حرارتی مقاومت بالایی دارند و به این زودی ها نمی شکنند. از طرفی تنوع در تولید و طرح های متفاوت محصولات بلوری و شیشه ای خانه و آشپزخانه، باعث شده تا محصولات شرکت پاشاباغچه در بازار ایران رونق بالایی داشته و سلیقه همه مشتریان خود را پاسخگو باشد.

محصولات پاشاباغچه ترکیه

پاشاباغچه اصل را چطور شناسایی کنیم؟
اغلب محصولات پاشاباغچه بسته بندی خوبی دارند و کد محصول بر روی بسته بندی حک شده است. البته با توجه به نمونه های کپی شده ایرانی از روی بسته بندی های پاشاباغچه شاید نشود فقط به چک کردن بسته بندی اکتفا کرد. به همین دلیل راه دیگر شناسایی این محصولات علامت اشک یا دیگر نام های تجاری پاشاباغچه در انتهای ظروف است. اما یک راه دیگر شناسایی ظروف اصل پاشاباغچه، کیفیت محصول بدون حباب، موج، خط خوردگی، تابخوردگی و… است. در واقع وقتی شما محصولات پاشاباغچه را در دست می گیرید متوجه اصل بودن این ظروف می شوید. چراکه محصولات شیشه ای این شرکت بسیار شفاف هستند.

محصولات پاشاباغچه شامل چه مواردی است؟
محصولات پاشاباغچه شامل انواع لیوان، استکان دسته دار و بدون دسته،نیم لیوان، ماگ، پیک، گیلاس، بانکه، بشقاب های غذاخوری و خورش خوری، کاسه سوپ و سالاد، انواع تابه و قابلمه های پیرکس، جا ادویه، جای مربا، جای حبوبات، جای قند و شکر، انواع پیاله،کره خوری، جای کره و پنیر، جای ترشی، اردو، بطری نوشیدنی، انواع شکلات خوری پایه دار و بی پایه، آبلیموخوری، عسل خوری، قندان، زیتون خوری، جای روغن و سرکه و آبلیمو، انواع فنجان و نعلبی، سرویس تنگ و پیک، شیرینی خوری، آجیل خوری، میوه خوری، نمکپاش و فلفلپاش، ظروف نگهدارنده مواد غذایی، ظروف کافه ای و هتلی و… است که بعضی از این ظروف شامل ظروف سرو پذیرایی شفاف و بیرنگ یا رنگی هستند.
البته مدل های دیگری نیز از محصولات این شرکت شامل ظروف پذیرایی سلطنتی و آنتیک هستند که در ساخت و پرداخت آن از نقش های خاص یا طلاکاری استفاده شده است. ظروف دکوراتیو نیز بخش دیگری از محصولات این شرکت هستند که در تزئینات منزل و محل کار و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد اما در ایران بیشتر محصولات مصرفی و کاربردی پاشاباغچه مثل بلوریجات این شرکت پرطرفدار و پرفروش است.

محصولات ترکیه

نمایندگی فروش محصولات پاشاباغچه
در ایران پاشاباغچه نمایندگی ندارد. در واقع تاجران بلور محصولات این شرکت را وارد ایران کرده و توسط عمده فروشی ها انی محصولات سر از مغازه های تک فروشی پیدا می کند. سایت بازارشوش یکی از فروشگاه های فروش محصولات پاشاباغچه است و مشتریان می توانند محصولات این شرکت را از وب سایت بازارشوش با اطمینان و خیال راحت خریداری کنند.

برای مشاهده محصولات پاشاباغچه اینجا کلیک کنید.

ویدیو تبلیغاتی از محصولات پاشاباغچه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *