سه راه برای طبخ برنج در قابلمه استیل

آبکش استیل

دم کردن برنج در قابلمه استیل

برای اینکه بتوانید برنجی خوب و قابل قبول در قابلمه استیل درست کنید سه راه وجود دارد. طوری که ته دیگی حرفه ای و دلچسب بدون چسبیدن به کف قابلمه استیل دربیاورید و از طعم زعفرانی آن حسابی کیف کنید.
پس از اینکه برنج را آبکش کردید، کف قابلمه را مقداری روغن بریزد و روی شعله اجاق قرار بدهید تا روغن حسابی داغ شود. سپس برنج آبکش شده را داخل قابلمه بریزید:

راه اول: بعد از اینکه برنج به خوبی دم کشید و آماده بود، شعله ی زیر آن را به مدت تقریبا یک دقیقه زیاد کنید تا تهدیگ برشته شود و به راحتی جدا شود.
راه دوم: پس از دم کشیدن برنج شعله ی زیر آن را خاموش کرده و درب آن را برندارید. بعد از چند دقیقه که درب قابلمه را بردارید تهدیگ براحتی جدا می شود. اما در این روش تهدیگ کمی نرم می شود که خوشایند برخی سلیقه ها نیست.
راه سوم: بعد از برداشتن قابلمه از روی حرارت، کف قابلمه را برای لحظاتی بر روی سطح سرد  مثل ظرفی از آب قرار دهید تا حرارت کف قابلمه سریع تر پایین بیاید.
با توجه به نوع قابلمه استیل و برندی که در اختیار دارید می توانید با امتحان کردن هر سه روش بهترین راه را انتخاب کنید تا تهدیگی خوب داشته باشید و برنج شما به قابلمه استیل نچسبد.

برای سرخ کردن در تابه های استیل هم، صبر کنید روغن به خوبی داغ شود، سپس مواد غذایی را داخل تابه بریزید. در این صورت سطح مواد زود برشته شده و باعث می شود از سطح تابه جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *