خرید اینترنتی و ویروس کرونا

مقابله با ویروس کرونا

این روزها با شیوع کرونا در کشور، مردم مسائل بهداشتی را بیش از پیش رعایت می کنند. اما یکی از نگرانی‌ها حضور افراد در مکان ها و اجتماعات شلوغ و برای مدتی پرهیز از آن است.

در این میان گروهی بی‌خبر از سونامی کرونا، برای خرید عیدانه شان برنامه‌ریزی کرده بودند در حالی که این روزها برای حفظ سلامت شان خانه نشین و عده‌ای ملزم به دورکاری شده اند.

خب شاید در این شرایط یکی از بهترین راه‌های خرید و تأمین احتیاجات افراد، خرید از فروشگاه های اینترنتی (آنلاین شاپ ها) باشد. خریدی که به واسطه آن دیگر مجبور نیستند در فضاهای شلوغ مثل بازار حضور داشته باشید و سلامتی تان به خطر بیفتد اما رعایت نکات بهداشتی در خریدهای اینترنتی نیز بایستی رعایت شود.

در این مقاله سعی داریم توصیه‌هایی در خصوص رعایت موارد بهداشتی هنگام انجام خرید اینترنتی و در امان ماندن از کرونا خدمتتان ارائه دهیم.

امیدواریم که همگی با رعایت موارد بهداشتی بر این مشکل اپیدمی و جهانی پیروز شویم و این بحران را نیز کنار یکدیگر و با کمک به هم پشت سربگذاریم.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مسیرهای اصلی انتقال ویروس کرونا یا کووید19، از طریق تنفس رخ می دهد. فرد مبتلا ممکن است ترشحات دهانی اش ناخواسته و ندانسته از طریق سرفه و عطسه در اطراف پخش کند و افراد دیگر نیز از طریق تنفس یا تماس با سطوح آغشته به این ویروس مبتلا می شوند.

رعایت یکسری نکات بهداشتی مثل شستن مداوم دست ها، گندزدایی محیط با الکل و … می‌تواند شما را از گزند این بیماری در امان نگه دارد.

در بحران کرونا صاحبان مشاغل آنلاین چه می کنند؟

در این میان با وجود اینکه این روزها صاحبان مشاغل آنلاین نیز درتلاش برای رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن محیط زندگی و کار خود و ضدعفونی کردن محصولات ارسالی شان هستند اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند و شما باید باز هم محصولاتی که خریداری را می‌کنید قبل از بردن به داخل خانه یا محیط کارتان گندزدایی کنید.

ما نیز در فروشگاه اینترنتی بازارشوش در تلاش هستیم تا محصولات در سلامت کامل به دست شما برسد اما از آنجایی که محصول به مامور پست تحویل داده می‌شود به همین دلیل تضمینی برای اینکه مامور پست مبتلا نباشد یا محصول ارسالی در مسیر آغشته به ویروس نشود وجود ندارد.

هنگام خرید اینترنتی چه موارد بهداشتی را رعایت کنیم؟

1- هنگام دریافت محصول از مامور پست بخواهید که با رعایت یک متر فاصله محصول را جلوی در خانه یا محیط کارتان قرار دهد.

2- برای چک کردن سلامت محصول دستکش به دست کرده و بررسی کنید.

3 -در صورت سلامت محصول کارتن و بسته بندی یا نایلون حمل محصول را بیرون از خانه قرار دهید یا داخل سطل زباله ای در بسته قرار دهید.

4 -کالای موردنظر اگر قابل شست و شو است، حتماً آن را با مواد ضدعفونی کننده مثل محلول آب و الکل و مقداری شوینده یا حتی ترکیب آب و مقدار کمی وایتکس شست و شو دهید.

5- اگر کالا قابل شست و شو نیست(مثل بعضی از وسایل دکوری یا وسایل برقی) دستمالی را به محلول آب و الکل آغشته کنید، آب اضافی دستمال را گرفته و سپس محصول را برای اطمینان بیشتر گندزدایی و ضدعفونی کنید.

6 -در مورد کالاهایی مثل پوشاک شما می‌توانید قبل از استفاده آن محصول را در ماشین لباس شویی یا ظرف مورد نظرتان شست و شو دهید.

7- مواد خوراکی را نیز اگر دارای بسته بندی محکم و قابل شست و شو هستند، با مصرف بهینه آب شست و شو دهید.

8- درخصوص محصولاتی که بسته بندی ندارند حتماً کیسه های آن‌ها را در سطل زباله ای دربسته قرار دهید و در زمان مناسب از خانه خارج کنید.

9-پرداخت های خرید اینترنتی را سعی کنید به صورت آنلاین انجام دهید و از دریافت یا پرداخت پول نقدی خودداری کنید.

10- درصورت پرداخت و استفاده از دستگاه پز، خودتان کارت بکشید و از یک دستکش یا دستمال کاغذی یا چوب پاکن برای زدن رمز و مبلغ اقدام کنید. سپس دست‌ها و کارتتان را با پد نمدار شده به الکل ضدعفونی کنید.

این روزها در مصرف آب صرفه جویی کنید تا با بحران بی آبی روبرو نشویم.

برای همه هموطنان عزیز روزهایی پر از آرامش و سلامتی آرزومندیم

تیم بازارشوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *