انواع قهوه و ظروف مناسب برای هر نوع قهوه

اسپرسو سرو شده داخل فنجان شیشه ای

اسپرسو (Espresso)
اسپرسو نام یک نوع قهوه نیست بلکه اسپرسو نام یک فنجان قهوه معمولی است که به روش اسپرسو دم گرفته و با دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود.
برای تهیه قهوه اسپرسو باید اول دانه های قهوه را آسیاب کنیم و داخل جایگاهی مخصوص در اسپرسوساز قرار بدهیم. سپس در مرحله بعدی با فشار زیاد بخارآب در دستگاه، قهوه ای متراکم و غلیظ به نام اسپرسو درست می شود. قهوه ای دلچسب که مزه آن تا مدت ها زیر زبانتان باقی خواهد ماند.

خرید قهوه و اسپرسوساز

قهوه ترک (Turkish coffee)
قهوه ترک در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای درست کردن این نوع قهوه باید به ازای هر فنجان، یک قاشق چای خوری سرپر پودر قهوه را داخل قهوه جوش بریزیم. بعد به ازای هر فنجان قهوه، یک فنجان آب سرد را به قهوه جوش اضافه کنیم. حالا به کمک یک چنگال و به صورت دورانی و در یک جهت انقدر پودر قهوه  را هم می زنیم که در آب حل شود. سپس آن را روی حرارت ملایم می گذاریم تا جوش بیاید و روی قهوه کف ببندد. دقت کنید که برای داشتن یک فنجان قهوه ترک خوش طعم آن را روی حرارت ملایم قرار بدهید و در مدت جوش آمدن قهوه آن را هم نزنید. شکل سرو کردن قهوه ترک با استفاده از فنجان های کوچک انجام و می توانید این قهوه را با شیر و شکر نیز میل کنید.

فنجان کوچک
استفاده از فنجان‌های کوچک برای انواع قهوه‌ مناسب تر است. قهوه‌هایی مانند قهوه ترک، اسپرسو و ریسترتو باید در حجم استانداردی بین 20 تا 35 میلی لیتر سرو شوند.شما می توانید انواع فنجان های کوچک و مناسب سرو قهوه را در طرح و برندهای مختلف، از سایت بازار شوش خریداری کنید. برای سفارش با ما تماس بگیرید.

استکان کوچک مخصوص اسپرسو
فنجان کوچک مناسب برای اسپرسو
سرو کاکاتو در فنجان بلور

ماکیاتو (Macchiato)
ماکیاتوبه معنای طرحدار است و مربوط به طرح شیر  روی فنجان قهوه می شود که مثل طرح یا لکه بر روی قهوه به چشم می خورد. قهوه کافه ماکیاتو ریشه ایتالیایی دارد و پایه آن قهوه است. ماکیاتو در واقع غلیظ ترین نوع اسپرسو است که طعم قوی تری نسبت به اسپرسوی معمولی دارد. اما برای کاستن از طعم قوی این قهوه داغ، روی آن کمی شیر کف دار می ریزند. طوری که شیر بر روی قهوه همانند لکه یا طرحی خاص نمایان می شود.

فنجان دوبل
مهم نیست که اندازه استاندارد سرو اسپرسو یا قهوه ترک چه اندازه باشد. مهم این است که شما با نوشیدن یک فنجان اسپرسو دوبل  آرامش و انرژی بگیرید. اندازه استاندارد قهوه ماکیاتو نیز به اندازه یک فنجان دوبل است که حدود 60 میلی لیتر می‌شود.

فنجان سرو قهوه سایز دوبل
فنجان سرو قهوه سایز دوبل
فنجان سرو قهوه سایز دوبل
کاپوچینو سرو شده داخل لیوان بلور

کاپوچینو (Cappuccino)
کاپوچینو نوعی نوشیدنی مرسوم در ایتالیا است که از سه لایه تشکیل می‌شود. یک لایه اسپرسو، یک لایه شیر و یک لایه کف شیر که روی فنجان قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های کاپوچینو کف روی قهوه است که باعث شده به این نوع قهوه لقب کلاه کوچک را بدهند.

لاته سرو شده و طراحی شده روی فنجان چینی

لاته (Latte)
لاته معروف در ایران در واقع یک نوشیدنی اسپرسو ایتالیایی است که از مخلوط اسپرسو و شیر جوش آمده، تهیه می‌شود. شیر باعث رقیق شدن قهوه شده و طعم لاته را ملایم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های لاته می شود به طرح‌های زیبای روی فنجان اشاره کرد. باریستاها این طرح‌ها را بوسیله شیر جوش داخل فنجان پر از قهوه درست می کنند.

آیسد کافی (Iced Coffee)
آیسد کافی‌ها انواع زیادی دارند که به روش های مختلف تهیه می‌شود. در روش اول، اجازه می‌دهند قهوه پس از دم کشیدن به مرور زمان سرد شود و سپس استفاده می شود.در روش دوم نیز قهوه داغ را بر روی یخ یا بستنی می ریزند و سرو می کنند. این نوع قهوه در میان مردم حسابی طرفدار دارد و انها گاهی از آیسد کافی به عنوان نوشیدنی سرد استفاده می کنند.

موکا (Mocha)
موکا قهوه دسری است که بیشتر با شکلات و گاهی هم با خامه سرو می شود. این نوع قهوه ترکیبی از اسپرسو، پودر کاکائو و شیر است و کافه داران بر روی فنجان موکا، طرح‌های زیبا و هنری بوسیله شیر جوش ایجاد می‌کنند.

پودر قهوه آماده

قهوه فوری
قهوه فوری پر مصرف ترین نوع قهوه است که به سادگی و در کمترین زمان آماده سرو می‌شود. روش تهیه این نوع قهوه معمولا به این شکل است که پودر قهوه فوری با پودر کافی میت و مقداری شکر و آبجوش ترکیب و در نهایت آماده می شود. این قهوه را می توانید در بسته بندی های مختلف از فروشگاه های قهوه و شکلات خریداری کنید.

لیوان مناسب برای سرو قهوه

آمریکانو (Americano)
پایه اصلی قهوه آمریکانو مقدار کمی اسپرسو  با آب اضافی برای رقیق‌تر کردن طعم آن است. البته مقدار آب اضافی برای ترکیب این قهوه بستگی به خودتان دارد . طعم آمریکانو طعمی نزدیک به قهوه صاف شده آمریکایی دارد و معمولا بدون شیر و شکر و مثل قهوه سیاه سرو می‌شود.

فراپوچینو (Frappucino)
این نوشیدنی در آمریکا بسیار معروف شده است. این نوع قهوه شبیه بستنی است که بافتی نرم و روان دارد و چیزی بین یخ در بهشت ایتالیایی و شربت است.

کولدبرو (Cold Brew)
کولدبرو را به روش دم کردن آیسدکافی درست می کنند با این تفاوت که قهوه آسیاب شده را به مدت 8 ساعت در آب خیس می کنند تا حسابی طعم آن بیرون بیاید. سپس با به دست آمدن عصاره قهوه به میزان دلخواه به آن آب اضافه و سرو می کنند.

کافه اوله سرو شده داخل پیاله چینی

کافه اوله (Café au Lait)
کافه اوله ترکیبی از قهوه صاف شده و شیر گرم و بدون کف و نسبت ترکیب شیر و قهوه صاف شده یک به یک است. نام ایتالیایی این قهوه میستو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *